Międzynarodowa kampania linków sponsorowanych

Planując zagraniczne kampanie linków sponsorowanych, warto się zastanowić czy wszędzie, reklama w wyszukiwarce Google będzie dobrym rozwiązaniem. Wprawdzie w Polsce Google jest prawdziwym liderem wśród wyszukiwarek posiadając 97% udziału w rynku (źr. Gemius, Lipiec 2011). Jak to wygląda w innych krajach? Przedstawia to ciekawa infografika:

miedzynarodowa-kampania-linkow-sponsorowanych(źródło: http://www.search-engine-feng-shui.com/2010/06/google-search-world-domination/)

Jak widać – w niektórych krajach, wyszukiwarka Google nie dominuje (np. Czechy, Rosja); w wielu jest liderem, ale zostawia trochę miejsca innym wyszukiwarkom (np. Ukraina, Włochy).

Planując zagraniczne kampanie warto zatem zastanowić się nad wykorzystaniem innych systemów linków sponsorowanych, takich jak:

Yahoo – advertiser.yahoo.com – linki sponsorowane w Yahoo, wciaż dostępne w niektórych krajach; System obecnie powoli zastępowany systemem Bing)
Bing – adcenter.microsoft.com – linki sponsorowane w wyszukiwarce Bing
Seznam – http://www.sklik.cz/ – linki sponsorowane w czeskiej wyszukiwarce Seznam (Program reklamowy SKLIK)
Yandex – advertising.yandex.com -linki sponsorowane w rosyjskiej wyszukiwarce Yandex

Chcesz wykorzystać linki sponsorowane do promocji swojej firmy? Skorzystaj z profesjonalnej pomocy e-marka.pl!

Opublikowano Poradnik | Otagowano , | Skomentuj

Gdzie znaleźć nowych Klientów – czyli krótka instrukcja działań w wyszukiwarkach

Zapraszamy do lektury artykułu „Gdzie znaleźć nowych Klientów – czyli krótka instrukcja działań w wyszukiwarkach”, naszego autorstwa, zamieszczonego w styczniowym wydaniu „Doradcy podatkowego”. Czytaj dalej

Opublikowano eMarketing, Inne | Skomentuj

Jak dodać uprawnienia w Google Analytics

Zaloguj się do Google Analytics a następnie:
– wejdź w „Ustawienia Analytics”
– kliknij w „Menedżer użytkowników”
– kliknij „Dodaj użytkownika”
– w polu „Adres e-mail:” wpisać adres ustalony z e-marka.pl
– w polu „Typ dostępu” – wybrać „Administrator konta”
Opublikowano Poradnik | Skomentuj

Zalety Internetu jako medium reklamowego

1. Internet to medium typu pull.

Internet jako medium znacznie różni się od tradycyjnych środków reklamy. Tradycyjne nośniki reklamy jak prasa, radio, telewizja określane są często mianem mediów typu push. Internet natomiast, uznawany jest za medium typu pull. W metodzie push, zarówno informacja, jak i przekaz reklamowy są dystrybuowane do odbiorcy, który jest ich biernym odbiorcą. Odbiorca oglądając telewizję, słuchając radia, czy kupując gazetę nie ma możliwości decydowania czy chce oglądać dane reklamy czy też nie. W przypadku Internetu jest odwrotnie. To oglądający, a nie nadawca reklamy, decyduje co chce obejrzeć i z czym się zapoznać. Oznacza to, iż w przypadku tradycyjnych mediów (push) to reklama dociera do odbiorcy i jest on jedynie jej biernym odbiorcą, a w przypadku Internetu (pull), a ściślej mówiąc stron WWW, to potencjalny odbiorca dociera do reklamy i to on decyduje (poprzez na przykład kliknięcie banera) czy chce zostać jej odbiorcą czy nie.

2. Interaktywność.

Dzięki interaktywności Internetu użytkownik odgrywa daleko bardziej aktywną rolę w procesie komunikacji niż użytkownicy tradycyjnych mediów. W biznesie najważniejszym zadaniem reklamy jest dotarcie do klientów zainteresowanych produktem, usługą lub wydarzeniem i nakłonienie ich do zakupu. Pierwsze problemy pojawiają się na etapie określenia grup docelowych i sposobu dotarcia do nich. Stopniowe zawężanie kręgu potencjalnych klientów do grupy tych najbardziej zainteresowanych nie jest trudne. Trudniejszą sprawą wydaje się być nawiązanie wzajemnych, partnerskich stosunków. W przypadku reklamy tradycyjnej bazującej na takich mediach jak radio, prasa codzienna czy telewizja okazuje się to wręcz niemożliwe. Reklama internetowa umożliwia dostęp do ściśle określonej grupy klientów generując zarazem bezpośredni kontakt klient-firma i to po znacznie niższych kosztach niż reklama tradycyjna.

3. Niski koszt.

Koszt promocji prowadzonej w Internecie jest znacznie niższy niż promocji przeprowadzanej w innych mediach.

4. Zasięg.

Możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby internautów. Możliwość dotarcia z reklamą do użytkowników na całym świecie.

5. Precyzyjny targeting.

Z dużą dokładnością można skierować reklamę do konkretnej grupy odbiorców, na przykład bardzo niszowym produktem.

6. Multimedialny charakter przekazu.

W Internecie można umieścić praktycznie każdą informację w dowolnej formie (tekst, video, multimedia, materiały do pobrania, itp.)

7. Zawsze aktualne informacje.

W przeciwieństwie do tradycyjnego przekazu reklamowego, użycie Internetu pozwala na bieżące uaktualnianie informacji.

Opublikowano eMarketing | Otagowano , , , | Skomentuj

Jak poznać zachowania zakupowe konsumentów w Internecie?

IAB Europe, TNS Infratest oraz Google wyprodukowali darmowe narzędzie The Consumer Commerce Barometer (CCB) dostępne tu: http://www.consumerbarometer.eu.

CCB to bezpłatne narzędzie zapewniające wgląd w badania konsumentów online w 25 krajach oraz 36 kategoriach produktów. Korzystając z narzędzia można zrozumieć  jak konsumenci na całym rynku korzystają z Internetu do zakupu różnych produktów i usług.

Ciekawe narzędzie dla wszystkich firm, zainteresowanych handlem w internecie.
Opublikowano eMarketing | Otagowano , | Skomentuj

Jak mała firma może zaistniec w Internecie?

W październikowym numerze „Doradcy podatkowego” ukazał się wywiad, jaki został ze mną przeprowadzony, na tematy związane z rozpoczynaniem przez firmy działalności w Internecie. Zapraszam do lektury :)

Kliknij, aby przeczytać artykuł:

Doradca podatkowy wywiad

Okładka „Doradcy Podatkowego”

Okładka Doradca podatkowy

Opublikowano eMarketing, Poradnik | Skomentuj

Mierzenie efektów internetowych kampanii reklamowych w Google Analytics

Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe w Google Adwords – statystyki automatycznie pojawiają się w Google Analytics i są oznaczone jako CPC.

Istnieje możliwość mierzenia skuteczności kampanii przeprowadzanych w innych systemach (np.bannerów emitowanych na portalach, wysyłanych mailingów, itp. W tym celu należy stworzyć odpowiedni link zawierający informację o parametrach kampanii, które będę potem prezentowane w statystykach Google Analytics. Aby utworzyć taki link należy skorzystać z narzędzia i instrukcji na tej stronie.

Opublikowano Poradnik | Otagowano , , , , | Skomentuj

Marketing usług prawniczych, czyli dlaczego prawnik potrzebuje stronę!

Na usługi prawne – jak na większość zawodów „publicznego zaufania” – nałożone są ograniczenia w stosowaniu reklamy. Chcemy zaznaczyć na wstępie, że nie można utożsamiać działań marketingowych z reklamą. Marketing usług prawniczych koncentruje się głównie na budowaniu trwałych więzi z dotychczasowymi klientami kancelarii, jest zorientowany przede wszystkim na relacje usługodawcy z usługobiorcą. Kancelaria może aktywnie oddziaływać na swoje otoczenie.

Główne cele komunikacji kancelarii prawnej z otoczeniem:

  • działania związane z realizacją świadczenia,
  • edukowanie klienta w zakresie zasad współpracy z kancelarią,
  • uwrażliwianie klienta na problemy prawne,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • informacja o specjalistycznych kompetencjach w zakresie pożądanym przez klienta,
  • informowanie o reputacji,
  • informacja o możliwości podołania nietypowym lub kompleksowym zadaniom,
  • budowanie wizerunku kancelarii obejmującego specjalizację, osobowość, pozycję rynkową itd.,

Komunikacja marketingowa może przynosić kancelarii określone profity. Udział prawników z kancelarii w konferencjach, seminariach, czy też profesjonalna prezentacja świadczonych usług na stronie internetowej to budowa wizerunku kancelarii jako tej nowoczesnej oraz profesjonalnej. Dzięki takim mechanizmom potencjalny klient będzie wiedział, do kogo może zwrócić się w określonej sprawie, oraz będzie wiedział, gdzie może odnaleźć szczegółowe informacje o usługach kancelarii. Kancelaria ma szansę zainteresować swoimi usługami nowych klientów, a poprzez wykorzystanie określonych instrumentów komunikacji marketingowej możliwe jest przekonanie potencjalnego klienta do korzystania z usług kancelarii.

Celem marketingu usług prawniczych jest także zwiększenie lojalności klientów, która jest efektem kształtowania partnerskich relacji przez kancelarię z jej klientami. Zwiększenie lojalności klientów ma wpływ na dochody kancelarii, ponieważ:

  • dojrzali klienci zlecają kancelarii więcej usług
  • można wypracować oszczędności w momencie, gdy klient nauczy się pracować z kancelarią, i odwrotnie. Obie strony stają się bardziej wydajne w swojej pracy. Także brak czynności związanych z czasochłonnym zapoznawaniem się z problemami prawnymi klienta, itp.
  • lojalni klienci, którzy są zadowoleni z poziomu usług kancelarii, chętniej rekomendują jej usługi, co wpływa na pozyskiwanie nowych klientów
  • klienci, którzy korzystają z usług kancelarii w dłuższym okresie czasu (przeważnie odwrotnie niż klienci nowo pozyskani), widzą realną wartość nawiązanych relacji i w związku z tym są mniej wrażliwi na wzrost ceny.

Prawników, kancelarie prawne zapraszamy do współpracy! Posiadamy wiedzę oraz kompetencje, umozliwiające rozpoczęcie działań marketingowych Państwa firmom!

Skontaktuj się, aby rozpocząć współpracę!

Opublikowano eMarketing | Otagowano , , , | Skomentuj

Clutter – czyli słów kilka o nadmiarze bannerów

Clutter – oznacza szum reklamowy, natłok obcych, konkurencyjnych informacji komercyjnych, obniżający skuteczność przekazu reklamowego danej marki. Termin ten najczęściej używany jest w odniesieniu do reklam emitowanych w telewizji. Zjawisko to występuje w szczególności w najbardziej atrakcyjnych dla reklamodawców okresach (np. w grudniowym okresie przedświątecznym i świątecznym).

Zjawisko nadmiaru emitowanych reklam występuje także w Internecie. Przykładowo, na dwóch poniższych screenach prezentuję dwie odsłony portalu gazeta.pl.

3xreklama.jpg
SCREEN 1
3xreklama1.jpg
SCREEN 2

Obie odsłony nastąpiły jedna po drugiej. Pierwsza odsłona nastąpiła z przekierowania ze strony głównej gazeta.pl, druga odsłona nastąpiła przez odświeżenie strony (F5). Moja wizyta na gazeta.pl nie była unikalna, gdyż codziennie korzystam z tego portalu.

Na pierwszym screenie widzimy trzy jednoczesne reklamy:
– expand billboard (TPSA)
– large rectangle (VISA)
– brandmark (Bank BPH)
Na drugim screenie widzimy:
– expand billboard (PZU TFI)
– skyscraper (Palmolive)
– brandmark (IBM)

 

Zatem, w trakcie dwóch odsłon zostało wyemitowane sześć unikalnych, komercyjnych reklam. Z punktu widzenia Reklamodawcy – były to stracone pieniądze. Dlaczego?

– reklamy nachodziły na siebie

– jeśliby zdarzył się internauta zainteresowany jednocześnie dwoma reklamodawcami – mógłby kliknąć tylko w jedną z reklam. Drugi reklamodawca jest stratny, gdyż nie ma żadnej gwarancji, iż internauta zobaczy po raz drugi raz reklamę

– większość z pokazanych reklam były reklamami informacyjnymi (TPSA, VISA, PZU TFI) – w treści bannera były umieszczone ważne z punku widzenia odbiorcy komunikaty. Nachodzące na siebie reklamy spowodowały, że duża część przekazu reklamowego była nieczytelna

– z matematycznego punktu widzenia, często analizowany wskaźnik CTR, w wypadku jednoczesnej emisji trzech reklam powoduje, iż CTR z wyświetleń w takim modelu zmniejsza się o jedną trzecią.

Podsumowując.
– Większość używanych obecnie adserwerów służących do emisji reklam umożliwia sterowanie wyświetlaniem reklam. Można tak ustawić emisję reklam, aby nie wyświetlać jednocześnie np. nachodzącego brand marka na expand billboarda.

– Reklamodawcy, domy mediowe, agencje reklamowe, biura sprzedaży reklam portali – w trosce o najefektywniejsze wydanie budżetu reklamowego powinny dbać, aby reklamy były odpowiednio eksponowane (bez innych reklam komercyjnych, a zwłaszcza bez reklam, które zasłaniają)

Na zakończenie. Uważam, że w wielu przypadkach dopuszczalna jest jednoczesna emisja kilku reklam na jednej stronie. Reklamy autopromocyjne wkomponowane w strukturę serwisu, reklamy kontekstowe, reklamy konkurencyjne, które między sobą nie konkurują. Wszystko zależy od konkretnej strony, od użytych form reklamowych oraz sposobu emisji.

Opublikowano Obserwacje | Otagowano , , | Skomentuj

Tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych. Zapraszamy do skorzystania z usług firmy e-marka.pl w zakresie tworzenia stron internetowych!

Opublikowano eMarketing | Otagowano , , , , | Możliwość komentowania Tworzenie stron internetowych została wyłączona