Zalety Internetu jako medium reklamowego

1. Internet to medium typu pull.

Internet jako medium znacznie różni się od tradycyjnych środków reklamy. Tradycyjne nośniki reklamy jak prasa, radio, telewizja określane są często mianem mediów typu push. Internet natomiast, uznawany jest za medium typu pull. W metodzie push, zarówno informacja, jak i przekaz reklamowy są dystrybuowane do odbiorcy, który jest ich biernym odbiorcą. Odbiorca oglądając telewizję, słuchając radia, czy kupując gazetę nie ma możliwości decydowania czy chce oglądać dane reklamy czy też nie. W przypadku Internetu jest odwrotnie. To oglądający, a nie nadawca reklamy, decyduje co chce obejrzeć i z czym się zapoznać. Oznacza to, iż w przypadku tradycyjnych mediów (push) to reklama dociera do odbiorcy i jest on jedynie jej biernym odbiorcą, a w przypadku Internetu (pull), a ściślej mówiąc stron WWW, to potencjalny odbiorca dociera do reklamy i to on decyduje (poprzez na przykład kliknięcie banera) czy chce zostać jej odbiorcą czy nie.

2. Interaktywność.

Dzięki interaktywności Internetu użytkownik odgrywa daleko bardziej aktywną rolę w procesie komunikacji niż użytkownicy tradycyjnych mediów. W biznesie najważniejszym zadaniem reklamy jest dotarcie do klientów zainteresowanych produktem, usługą lub wydarzeniem i nakłonienie ich do zakupu. Pierwsze problemy pojawiają się na etapie określenia grup docelowych i sposobu dotarcia do nich. Stopniowe zawężanie kręgu potencjalnych klientów do grupy tych najbardziej zainteresowanych nie jest trudne. Trudniejszą sprawą wydaje się być nawiązanie wzajemnych, partnerskich stosunków. W przypadku reklamy tradycyjnej bazującej na takich mediach jak radio, prasa codzienna czy telewizja okazuje się to wręcz niemożliwe. Reklama internetowa umożliwia dostęp do ściśle określonej grupy klientów generując zarazem bezpośredni kontakt klient-firma i to po znacznie niższych kosztach niż reklama tradycyjna.

3. Niski koszt.

Koszt promocji prowadzonej w Internecie jest znacznie niższy niż promocji przeprowadzanej w innych mediach.

4. Zasięg.

Możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby internautów. Możliwość dotarcia z reklamą do użytkowników na całym świecie.

5. Precyzyjny targeting.

Z dużą dokładnością można skierować reklamę do konkretnej grupy odbiorców, na przykład bardzo niszowym produktem.

6. Multimedialny charakter przekazu.

W Internecie można umieścić praktycznie każdą informację w dowolnej formie (tekst, video, multimedia, materiały do pobrania, itp.)

7. Zawsze aktualne informacje.

W przeciwieństwie do tradycyjnego przekazu reklamowego, użycie Internetu pozwala na bieżące uaktualnianie informacji.

Ten wpis został opublikowany w kategorii eMarketing i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz