Jakie rozmiary banerów przygotować do kampanii Google Adwords?

System reklamowy Google Adwords umożliwia wyświetlanie reklam w „Sieci reklamowej Google” – czyli na stronach partnerskich (portalach, blogach, forach, stronach internetowych).

System umożliwia wiele sposobów kierowania reklam w sieci reklamowej Google:

  • remarketing – czyli reklamy podążające za internautą, który wcześniej odwiedził reklamowaną stronę
  • odbiorcy – czyli kierowanie reklam do osób, które niedawno (nawet przed chwilą) były zainteresowane danym tematem, odwiedziły określone strony, wyszukiwały określonych tematów
  • słowa kluczowe – czyli kierowanie reklam na strony internetowe, na których znajdują się wskazane słowa kluczowe
  • miejsca docelowe – czyli kierowanie reklam na konkretne strony z sieci reklamowej Google.
  • długotrwałe zainteresowania – czyli kierowanie do osób, które długoterminowo są zainteresowane danym tematem.

 

W każdej z powyższych opcji możliwe jest wyświetlanie reklam tekstowych lub bannerów. W przypadku bannerów reklamodawca ma dwie możliwości do wyboru:

1. Przygotowanie banerów we wskazanych rozmiarach przez Reklamodawcę, lub
2. Skorzystanie z opcji ‘elastycznych’ reklam.

 

Ad.1 – Przygotowanie banerów we wskazanych rozmiarach

W tym wariancie najszybszy sposób to przygotowanie trzech rozmiarów:
– 728×90, 300×250, 160×600
– max 150 kb
– jpg, png.

Te trzy rozmiary mogą obsłużyć 95% wyświetleń (system je sobie skaluje do innych rozmiarów).

Reklamodawcy chcący mieć pełną kontrolę nad banerami – mogą przygotować komplet rozmiarów banerów:
– 200 × 200
– 240 × 400
– 250 × 250
– 250 × 360
– 300 × 250
– 336 × 280
– 580 × 400
– 120 × 600
– 160 × 600
– 300 × 600
– 300 × 1050
– 468 × 60
– 728 × 90
– 930 × 180
– 970 × 90
– 970 × 250
– 980 × 120

Na urządzenia mobilne:
– 300 × 50
– 320 × 50
– 320 × 100

– max 150 kb
– jpg, png.

Wszystkie rozmiary obsługiwane w system są w pomocy Google Adwords:
https://support.google.com/adwords/answer/1722096?hl=pl&ref_topic=3121943

Ad. 2. Skorzystanie z opcji „elastycznych” reklam.

Mimo zawiłego opisu poniżej – reklamy elastyczne to najprostszy i najszynszy sposób na przygotowanie banerów. Wystarczy stworzyć jedną reklamę, która będzie dopasowywać się do niemal każdej powierzchni reklamowej.

Aby stworzyć reklamę elastyczną należy posiadać zdjęcia, logotyp oraz stworzyć tekst reklamowy:

Zdjęcie 1. Prostokąt w orientacji poziomej.
– obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.

Zdjęcie 2. Kwadrat.
– kwadratowy obraz (proporcje 1:1) powinien mieć minimalny rozmiar 300 x 300 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.

Logo (opcjonalne).
– logo powinno być kwadratowe (proporcje 1:1) i mieć minimalny rozmiar 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Można też dodać logo w formie prostokąta w orientacji poziomej (proporcje 4:1) o minimalnym rozmiarze 512 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 300). W przypadku wszystkich rodzajów logo najlepsze jest tło przezroczyste, o ile logo jest na nim wyśrodkowane. Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.

W przypadku grafik – należy unikać tekstu. Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu. Uwaga: obraz może zostać przycięty w poziomie do określonej przestrzeni reklamowej, maksymalnie 5% z każdej strony.

Tekst reklamy:
Nagłówek – maks. 25 znaków.
Długi nagłówek – maks. 90 znaków.
Tekst reklamy – maks. 90 znaków.
Nazwa firmy – Może to być nazwa Twojej firmy lub marki.
Podaj końcowy adres URL

Więcej informacji na temat reklam elastycznych można znaleźć w pomocy Google Adwords.

Jako e-marka.pl zachęcamy naszych Klientów do korzystania z opcji 2 ponieważ jest to opcja najszybsza w realizacji, umożliwia łatwą zmianę tekstów reklamowych.

Przemysław Kurnik
biuro@e-marka.pl

Zajmuję się kampaniami Google Adwords od 2006 roku. Zapraszam do współpracy.