Jakie rozmiary banerów przygotować do kampanii Google Adwords?

Rozmiary banerów Google Ads

System reklamowy Google Adwords umożliwia wyświetlanie reklam w „Sieci reklamowej Google” – czyli na stronach partnerskich (portalach, blogach, forach, stronach internetowych).

Istnieje wiele sposobów kierowania reklam w sieci reklamowej Google:

  • remarketing – czyli reklamy podążające za internautą, który wcześniej odwiedził reklamowaną stronę
  • odbiorcy – czyli kierowanie reklam do osób, które niedawno (nawet przed chwilą) były zainteresowane danym tematem, odwiedziły określone strony, wyszukiwały określonych tematów
  • słowa kluczowe – czyli kierowanie reklam na strony internetowe, na których znajdują się wskazane słowa kluczowe
  • miejsca docelowe – czyli kierowanie reklam na konkretne strony z sieci reklamowej Google.
  • długotrwałe zainteresowania – czyli kierowanie do osób, które długoterminowo są zainteresowane danym tematem.

 

W każdej z powyższych opcji możliwe jest wyświetlanie reklam tekstowych lub bannerów. W przypadku bannerów reklamodawca ma dwie możliwości do wyboru:

  1. Przygotowanie banerów we wskazanych rozmiarach
  2. Przygotowanie „elastycznych” reklam w ramach systemu Google Ads

Sposób 1 - Przygotowanie banerów we wskazanych rozmiarach

W tym wariancie najszybszy sposób to przygotowanie trzech rozmiarów:

  • 728×90, 300×250, 160×600
  • max 150 kb
  • jpg, png.

Te trzy rozmiary mogą obsłużyć 95% wyświetleń (system je sobie skaluje do innych rozmiarów).

Reklamodawcy chcący mieć pełną kontrolę nad banerami – mogą przygotować komplet rozmiarów banerów:

  • 200 × 200
  • 240 × 400
  • 250 × 250
  • 250 × 360
  • 300 × 250
  • 336 × 280
  • 580 × 400
  • 120 × 600
  • 160 × 600
  • 300 × 600
  • 300 × 1050
  • 468 × 60
  • 728 × 90
  • 930 × 180
  • 970 × 90
  • 970 × 250
  • 980 × 120

Na urządzenia mobilne:

  • 300 × 50
  • 320 × 50
  • 320 × 100
  • max 150 kb
  • jpg, png.

Szczegóły można odnaleźć w pomocy Google Ads:
https://support.google.com/adwords/answer/1722096?hl=pl&ref_topic=3121943

Sposób 2 - Przygotowanie reklam "elastycznych"

Mimo zawiłego opisu poniżej – reklamy elastyczne to najprostszy i najszybszy sposób na przygotowanie banerów. Wystarczy stworzyć jedną reklamę, która będzie dopasowywać się do niemal każdej powierzchni reklamowej.

Aby stworzyć reklamę elastyczną należy posiadać zdjęcia, logotyp oraz stworzyć tekst reklamowy:

Zdjęcie 1. Prostokąt w orientacji poziomej.
– obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.

Zdjęcie 2. Kwadrat.
– kwadratowy obraz (proporcje 1:1) powinien mieć minimalny rozmiar 300 x 300 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.

Logo (opcjonalne).
– logo powinno być kwadratowe (proporcje 1:1) i mieć minimalny rozmiar 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Można też dodać logo w formie prostokąta w orientacji poziomej (proporcje 4:1) o minimalnym rozmiarze 512 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 300). W przypadku wszystkich rodzajów logo najlepsze jest tło przezroczyste, o ile logo jest na nim wyśrodkowane. Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.

W przypadku grafik – należy unikać tekstu umieszczonego na grafice.

Tekst reklamy:
Nagłówek – maks. 25 znaków.
Długi nagłówek – maks. 90 znaków.
Tekst reklamy – maks. 90 znaków.
Nazwa firmy – Może to być nazwa Twojej firmy lub marki.
Końcowy adres URL

Więcej informacji na temat reklam elastycznych można znaleźć w pomocy Google Ads.

Jako e-marka.pl zachęcamy naszych Klientów do korzystania z opcji 2 ponieważ jest to opcja najszybsza w realizacji, umożliwia łatwą zmianę tekstów reklamowych.

KAMPANIA GOOGLE ADS „NA PRÓBĘ”
Mała kampania, mały budżet, mało słów kluczowych, mały koszt obsługi.

Bezpłatna wycena kampanii.
Telefon: 604 965 865 | biuro@e-marka.pl

Skontaktuj się. Sprawdź efekty!

Skontaktuj się

Telefon: 604 965 865
E-mail: biuro@e-marka.pl