Rozmiary banerów Google Ads
System reklamowy Google Adwords umożliwia wyświetlanie reklam w „Sieci reklamowej Google” – czyli na stronach partnerskich (portalach, blogach, forach, stronach internetowych).
Istnieje wiele sposobów kierowania reklam w sieci reklamowej Google:
- remarketing – czyli reklamy podążające za internautą, który wcześniej odwiedził reklamowaną stronę
- odbiorcy – czyli kierowanie reklam do osób, które niedawno (nawet przed chwilą) były zainteresowane danym tematem, odwiedziły określone strony, wyszukiwały określonych tematów
- słowa kluczowe – czyli kierowanie reklam na strony internetowe, na których znajdują się wskazane słowa kluczowe
- miejsca docelowe – czyli kierowanie reklam na konkretne strony z sieci reklamowej Google.
- długotrwałe zainteresowania – czyli kierowanie do osób, które długoterminowo są zainteresowane danym tematem.
W każdej z powyższych opcji możliwe jest wyświetlanie reklam tekstowych lub bannerów. W przypadku bannerów reklamodawca ma dwie możliwości do wyboru:
- Przygotowanie banerów we wskazanych rozmiarach
- Przygotowanie „elastycznych” reklam w ramach systemu Google Ads
Sposób 1 - Przygotowanie banerów we wskazanych rozmiarach
W tym wariancie najszybszy sposób to przygotowanie trzech rozmiarów:
- 728×90, 300×250, 160×600
- max 150 kb
- jpg, png.
Te trzy rozmiary mogą obsłużyć 95% wyświetleń (system je sobie skaluje do innych rozmiarów).
Reklamodawcy chcący mieć pełną kontrolę nad banerami – mogą przygotować komplet rozmiarów banerów:
- 200 × 200
- 240 × 400
- 250 × 250
- 250 × 360
- 300 × 250
- 336 × 280
- 580 × 400
- 120 × 600
- 160 × 600
- 300 × 600
- 300 × 1050
- 468 × 60
- 728 × 90
- 930 × 180
- 970 × 90
- 970 × 250
- 980 × 120
Na urządzenia mobilne:
- 300 × 50
- 320 × 50
- 320 × 100
- max 150 kb
- jpg, png.
Szczegóły można odnaleźć w pomocy Google Ads:
https://support.google.com/adwords/answer/1722096?hl=pl&ref_topic=3121943
Sposób 2 - Przygotowanie reklam "elastycznych"
Mimo zawiłego opisu poniżej – reklamy elastyczne to najprostszy i najszybszy sposób na przygotowanie banerów. Wystarczy stworzyć jedną reklamę, która będzie dopasowywać się do niemal każdej powierzchni reklamowej.
Aby stworzyć reklamę elastyczną należy posiadać zdjęcia, logotyp oraz stworzyć tekst reklamowy:
Zdjęcie 1. Prostokąt w orientacji poziomej.
– obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.
Zdjęcie 2. Kwadrat.
– kwadratowy obraz (proporcje 1:1) powinien mieć minimalny rozmiar 300 x 300 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.
Logo (opcjonalne).
– logo powinno być kwadratowe (proporcje 1:1) i mieć minimalny rozmiar 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Można też dodać logo w formie prostokąta w orientacji poziomej (proporcje 4:1) o minimalnym rozmiarze 512 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 300). W przypadku wszystkich rodzajów logo najlepsze jest tło przezroczyste, o ile logo jest na nim wyśrodkowane. Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.
W przypadku grafik – należy unikać tekstu umieszczonego na grafice.
Tekst reklamy:
Nagłówek – maks. 25 znaków.
Długi nagłówek – maks. 90 znaków.
Tekst reklamy – maks. 90 znaków.
Nazwa firmy – Może to być nazwa Twojej firmy lub marki.
Końcowy adres URL
Więcej informacji na temat reklam elastycznych można znaleźć w pomocy Google Ads.
Jako e-marka.pl zachęcamy naszych Klientów do korzystania z opcji 2 ponieważ jest to opcja najszybsza w realizacji, umożliwia łatwą zmianę tekstów reklamowych.