Remarketing dynamiczny to forma reklamy przeznaczona głównie dla sklepów internetowych.

 

Kampanie remarketingowe polegają na tym, że reklama podąża za internautą, kiedy on aktualnie przegląda inne strony internetowe. W klasycznym remarketingu ustawiamy linki tekstowe oraz przygotowane wcześniej banery.

 

W remarketingu dynamicznym reklamy banerowe są tworzone dynamicznie na podstawie tego, jakie produkty internauta przeglądał w sklepie internetowym. Banery zawierają zdjęcia produktów, ich nazwy i ceny. Każdy baner jest unikalny, każdy internauta widzi baner zawierający inne produkty.

 

Internauta, potencjalny klient przeglądał produkty w s-klepie. Nie zdecydował się na zakup. Klient chodząc po różnych stronach internetowych widzi banery zawierające produkty które przeglądał w e-sklepie, a których na przykład nie zakupił.

 

Możliwe jest grupowanie poszczególnych klientów e-sklepu, na przykład:

  • Wszyscy internauci którzy weszli na stronę e-sklepu, bez oglądania produktów
  • Internauci wyświetlający produkty ale nie dodali żadnego do koszyka;
  • Użytkownicy, którzy porzucili koszyk czyli nie dokonali zakupu;
  • Użytkownicy kupujący w przeszłości
  • W zależności od konfiguracji, reklama będzie się wyświetlała w każdym scenariuszu inaczej.

 

Reklamy w ramach remarketingu dynamicznego, poprzez swoje dopasowanie do konkretnej osoby, są widoczne, chętnie klikane, przypominają potencjalnemu klientowi o chęci dokonania zakupu. Często powodują powrót internauty do e-sklepu który to kończy się konwersją, czyli zakupem.

 

Przykład reklamy w ramach remarketingu dynamicznego: