Optymalizacja adwords czyli o zwiększeniu liczby konwersji w kampanii produktowej o 273% i innych efektach

Optymalizacja Adwords – Cel:

 

Zadaniem jakie mi przypadło, to optymalizacja kampanii Adwords promujących średniej wielkości sklep internetowy z bazą kilku tysięcy produktów.

Sklep sprzedaje produkty będące dobrymi pomysłami na prezent, jednocześnie w dużej części są to produkty użytkowe stanowiące wyposażenie mieszkania.

Klient korzysta z mixu klasycznych linków sponsorowanych skierowanych na wyszukiwarkę, remarketing dynamiczny w sieci reklamowej Google oraz kampanie produktowe. Głównej optymalizacji podlegały dwa ostatnie typy kampanii.

Celem optymalizacji kampanii Adwords było osiągnięcie lepszych efektów sprzedażowych przed szczytowym okresem zamówień przypadającym w grudniu. Rozpoczęcie optymalizacji rozpoczęło się stosunkowo późno, gdyż w listopadzie. Mimo tego, optymalizacja Adwords przyniosła znakomite rezultaty.

 

Ogólne efekty optymalizacji:

  • Największa historyczna liczba konwersji. W 2017 było ich o 101 więcej niż w 2016 roku, czyli o 18% więcej.
  • Obniżenie kosztu za klik (CPC) w stosunku do roku poprzedniego średnio o 10 gr mniej za kliknięcie.
  • Poprawiła się pozycja reklam – reklamy znacząco poprawiły swoje pozycje w porównaniu z poprzednimi latami.

Rozpoczęcie optymalizacji Adwords w listopadzie 2017:

  • Rekordowa liczba konwersji w miesiącu grudniu. Średnia arytmetyczna konwersji w miesiącach styczeń-listopad wyniosła 47. W miesiącu grudniu sklep odnotował 144 konwersje, co stanowiło wzrost o 205% w stosunku do średniej liczby konwersji uzyskanej w miesiącach styczeń-listopad.
  • Rekordowe obniżenie kosztu pozyskania konwersji do kwoty 20,24 zł w grudniu. Stanowiło to spadek kosztu pozyskania konwersji o 54,5% w stosunku do średniej za miesiące styczeń-listopad, w których to miesiącach koszt ten wynosił 44,45 zł.
  • Zwiększenie współczynnika konwersji o 49% w grudniu w stosunku do miesięcy styczeń-listopad 2017.
  • Obniżenie koszty kliknięcia CPC do 26 groszy.
  • Wzrost średniej pozycji reklam.

Optymalizacja kampanii produktowej

  • Spektakularne efekty jeśli analizujemy liczbę konwersji. W grudniu kampania odnotowała 112 konwersji. Przeciętna liczba konwersji w miesiącach styczeń-listopad to 30. Zatem w grudniu liczba konwersji wzrosła o 273%.
  • Rekordowe obniżenie kosztu pozyskania konwersji o 57% w grudniu w stosunku do średniej z miesięcy styczeń-listopad.
  • Zwiększenie współczynnika konwersji o 52% w grudniu w stosunku do średniej wartości w miesiącach poprzedzających.
  • Obniżenie kosztu kliknięcia CPC.
  • Wzrost średniej pozycji reklam.

Optymalizacja kampanii w sieci reklamowej Google (GDN)

  • Szereg działań optymalizacyjnych zmierzających do wykorzystania potencjału sieci reklamowej.
  • Wzrost liczby konwersji o 239% w stosunku do miesięcy styczeń-listopad
  • Znaczące obniżenie kosztu pozyskania konwersji o 62% w stosunku do miesięcy poprzednich
  • Wzrost współczynnika konwersji o 23% w stosunku do miesięcy poprzednich

Przemysław Kurnik
biuro@e-marka.pl

Zajmuję się kampaniami Google Adwords od 2006 roku. Zapraszam do współpracy.